יום שלישי, 15 בדצמבר 2009

פוסטעים: מתכון למאפינס מלוחים משודרגים

מתכון שמצאתי כאן ושדרגתי מחדש בכל ניסיון. יש לו כבר שלוש גרסאות, אבל אפשר לגוון אותו עם המון שילובים כיד הדמיון הטובה. התוצאה לפניכם:

מה שצריך: (ל-24 מאפינים קטנים, או 12 גדולים, תלוי בתבנית)

שתי ביצים

שליש כוס שמן קנולה או זית

שני שליש כוס חלב

בערך 100 גרם גבינה רכה (לבנה רגילה או עם תוספות, בולגרית למריחה, סימפוניה או כל גבינה אחרת. גם שמנת חמוצה תעשה פה את העבודה)

כוס וחצי קמח תופח

כפית מלח (במידה והשתמשתם בגבינה מלוחה או הוספתם אבקת מרק, צמצמו את המלח)

מעט פלפל שחור

לשדרוגים: גבינה צהובה, פרמזן, פטריות טריות, רוטב עגבניות, זיתים, פסטו וכו'.

איך מכינים:

מערבבים את כל החומרים הנוזלים בנפרד, עד לבלילה אחידה. בקערה אחרת מערבבים קמח ותבלינים, יוצרים גומה ושופכים לתוכה את בלילת הגבינות והביצים. מערבבים בתנועת איסוף משולי הקערה עד שהבצק מוכן. אם נשארים גושים קטנים זה בסדר גמור. יוצקים לשקעים ואופים 15 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 170-180 מעלות. אלה המאפינס הבסיסיים, והם אחלה. אבל אם רוצים לשדרג, הנה כמה הצעות:

מאפינס פסטו – אפשר להוסיף לבלילה שתי כפות פסטו מוכן או ביתי, ואם אין – שלוש קוביות בזיליקום ושתי קוביות שום של "דורות", שתמיד יש לנו בפריזר, עם שתי כפות פרמזן מגוררת.

מאפינס פטריות – קוצצים חצי סלסילת פטריות (מינוס הסלסילה). מקפיצים במחבת יבשה עם כפית שטוחה של אבקת פטריות (לא חייבים) ומוסיפים לתערובת לפני שיוצקים לשקעים. אפשר להוסיף גם גבינה צהובה מעל או להטביע קובית גבינה קשה (מלוחה, צהובה, קשקבל) בכל אחד מהשקעים.

מאפינס פיצה – מכירים את המתכון לפיצה עם שמרים של רות סירקיס? זה בדיוק הטעם. מכינים את הבלילה הבסיסית, ולאחר שממלאים את השקעים, יוצקים כפית רוטב עגבניות לפיצה או לפסטה מעל כל שקע. מפזרים מעט גבינה צהובה ואורגנו מעל. אפשר להטביע זית מגולען בכל אחד מהשקעים.


הצעה ידידותית – מומלץ להכין לארוחה זוגית או קבוצתית, כי אחרת אתם עלולים להתפתות לכל התבנית. לא שזה קרה לי אישית, קראתי על זה בנשיונל ג'יאוגרפיק.

3 תגובות:

  1. אגב אני חייבת להעיר לעצמי - קנינו עכשיו תבניות סיליקון למאפינס (אחרי שתבנית הטפלון התקלפה לגמרי) של 12 גדולים. זמן האפייה באותו תנור השתנה והם מצריכים בערך 20 דקות ולא 15. לידיעתכם.

    השבמחק
  2. נראה מתכון מעולה!
    פה יש עוד המון מתכונים מעולים ששווה לנסות!

    השבמחק